وایر شمع نیسان یورو 4 نور (بوش ایران)

NBC3009

از {{model.count}} رای
نوع
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا

فروشنده: کارتیز
آماده ارسال ناموجود
285,000 تومان به ازای هر دست کامل (چهار عدد وایر شمع)
تعداد
محصول مورد نظر موجود نمی‌باشد.
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

نکته:

در صورتی که ماشین نیسان یورو 2 دارید،برای مشاهده وایرشمع خود در اینجا کلیک کنید.

وایر شمع یکی حائز اهمیت ترین قطعاتی است که به شمع خودرو مربوط بوده و سلامت موتور خودرو و عملکرد درست شمع رابطه ی مستقیمی با کارایی درست و سالم بودن این قطعه دارد، و با توجه به اینکه داخل موتور حرارت زیادی وجود دارد و این حرارت می تواند به سلامت وایر شمع صدمه وارد کند نیاز است که وایر شمع در دوره های مشخصی تعویض شود.

وایر شمع نیسان یورو چهار (بوش ایران) به شماره فنی NBC3009 دارای روکش تمام سیلیکونی و سوکت برنجی می باشد.

وایرشمع خودرو در واقع کابلی است که انتقال جریان برق را از کوئل در خودرو های جدید و از دلکو در خودروهای قدیمی تر به شمع را برعهده دارد.

وایر شمع نیسان یورو 4 بوش (نور) دارای مقاومت الکتریکی 5000 الی 6000 اهم بر متر است.

عمر مفید وایر شمع ها به صورت تعداد کیلومتر مفید کارکرد تعریف می شود که این مقدار توسط کارخانه ای که وایر شمع را تولید کرده است مشخص می شود که این عدد با توجه به جنس وایر تغییر می کند.در کنار آن حرارتی که موتور به وایر شمع منتقل می کند و همچنین میزان ولتاژ برقی که از خود عبور می دهد نیز بر روی طول عمر وایرشمع تاثیر زیادی دارد.

خرابی وایرشمع موجب کم شدن کارایی موتور می شود و همچنین می تواند مصرف سوخت خودرو را به شدت افزایش دهد.

حتماً قبل از خرید به یورو دو یا یورو چهار بودن وایر شمع خودروی خود توجه نمایید.

تعویض وایر شمع نیسان یورو4:

وایرشمع ها که به عنوان کابل های جرقه زنی نیز شناخته می شوند، بخش مهمی از سیستم جرقه زنی هستندکه جرقه را از کوئل به شمع انتقال می دهند.

تعویض وایرشمع نیسان یورو 4

نکته مهم:

تعویض وایرشمع ها به طور منظم برای حفظ بهترین حالت موتور خودرو ضروری است.

برداشتن مجموعه وایرشمع های قدیمی:

هر بار یک وایر را بردارید و جایگزین کنید، از طولانی ترین وایرشمع شروع کنید. با انجام آنها در یک زمان، دیگر نگران تعویض تصادفی وایر ها نخواهید بود. هنگام جدا کردن وایر ها از شمع ، بوت را بچرخانید تا از شمع جدا شود. از تکان دادن یا کشیدن وایر ها خودداری کنید چون ممکن است اتصال قطع شود. 

تعویض صحیح وایر شمع های چانگان

نصب مجموعه وایرشمع های جدید:

1-طولانی ترین وایر در مجموعه جدید را با طولانی ترین وایر روی وسیله نقلیه مطابقت دهید، سپس طولانی ترین وایر بعدی را مطابقت دهید و به همین ترتیب. برای طول یکسان حساسیت نداشته باشید زیرا این طول ها در تولید کنندگان وایر شمع متفاوت است. چیزی که حتی ضروری تر از مطابقت با طول کابل است این است که ترتیب وایرشمع ها را با هم قاطی نکنید. نصب نادرست این وایر ها می تواند منجر به احتراق ضعیف یا احتراق ناقص سیلندر شود که باعث مشکلات رانندگی و آسیب بالقوه شدید به موتور می شود.

2-برای نصب وایر جدید، بوت وایرشمع جدید را از یک طرف به ماژول فشار دهید و سپس سر بعدی را روی شمع فشار دهید. لبه بوت را به آرامی بچرخانید تا هوای اضافی خارج شود در غیر این صورت ممکن است بوت به درستی قرار نگیرد.

3-هنگام نصب انتهای وایرشمع، وایر را روی شمع فشار دهید در حالی که انتهای بوت را نگه داشته اید. به آرامی فشار دادن و چرخاندن را ادامه دهید. انتهای آن باید با بوت روی عایق شمع محکم بچسبد. وایر را با زور فشار ندهید. هنگامی که به درستی تراز شود، وایر به راحتی جا میخورد و صدای "کلیک" را می شنوید

مسیریابی وایر شمع های جدید:

هنگام مسیریابی وایر شمع ها به سیلندرها، مهم است که این کار را به ترتیب انجام دهید. فاصله بین وایر شمع های بسیار نزدیک یا موازی به یکدیگر نیز می‌تواند منجر پارازیت به دلیل میدان القایی که در یکی از وایرها با عبور جریان در وایر دیگر ایجاد می‌شود، شود. بهتر است وایرشمع ها را با استفاده از براکت‌های عایق فلزی یا بهتر از آن پلاستیکی در موقعیت خود نگه دارید تا از این امر جلوگیری کنید.

وایر شمع های جدید را از منیفولدهای اگزوز یا سایر اجسام فلزی دور کنید. این کار آنها را از گرمای منیفولدها محافظت می کند و افت ولتاژ خازنی بین هادی و سطوح فلزی را کاهش می دهد. 

احتیاط: قبل از شروع به تعویض از سرد بودن موتور ماشین خود مطمئن شوید. محیط زیر کابین می تواند بسیار گرم باشد فقط زمانی که موتور خنک است، وایرشمع ها را جدا کنید. ممکن است چند ساعت طول بکشد تا موتور خنک شود.

قبل از نصب وایر های جدید، نوک عایق شمع و درپوش توزیع کننده را پاک کنید. وایرشمع ها را دقیقاً همانطور که در ابتدا بودند مسیریابی کنید. برای جلوگیری از ایجاد قوس الکتریکی، وایر های سیلندرهای متوالی را در کنار یکدیگر قرار ندهید.

بسته‌بندی وایرشمع و پیچیدن آن‌ها با نوار، کشیدن آن‌ها از طریق لوله‌های فلزی یا چسباندن آنها به موتور، ممکن است ظاهر آن‌ها را مرتب کند، اما می‌تواند باعث تلفات جدی ولتاژ شود. تغییر مسیریابی از مسیریابی اولیه OEM می تواند منجر به خرابی زود هنگام وایر شمع شود.

دیدگاه خود را بنویسید
  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...